הרחקת יונים מדודי שמש

הרחקת יונים מדודי שמש – לשמירת התקינות של דוד השמש

כאשר יונים מתמקמות בשטחי מגורים יש להרחיק אותן בגלל מחלות המועברות על ידן, זיהומים ולכלוך שהן יוצרות בקינון. הצואה שלהן מזיקה לבטון ולברזל, והן מביאות איתן כיני יונים הגורמים לגירודים בלתי פוסקים. יונים המתמקמות על דודי שמש מהוות מפגע רב ויש להזמין מרחיק יונים מקצועי שיבצע הרחקת יונים מדודי שמש בשל כך.

 

✔️ הזמינו שירות של הרחקת יונים מדוד שמש
✔️ התקנת רשת מחיר הכי זול – בהתחייבות!
✔️ הצבת דוקרנים או פס הלם חשמלי נגד יונים
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה
✔️ אחריות ל-5 שנים על התקנת רשתות ליונים

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

הרחקת יונים מדודי שמש

למה צריך להרחיק יונים מדודי שמש?

יונים נחשבות למטרד תברואתי שעלול לפגוע בדיירי הבניינים בהם הן מקננות. ליונים יש בין שלושה לשישה מחזורי קינון בשנה, והן מאוד אוהבות לקנן על דודי שמש. זה מקום גבוה ובשל כך בטוח, אף חתול או אדם לא יטרידו אותן שם, ומהגובה הן גם יכולות להשקיף על הסביבה.

יונים אף נוהגות להתגודד בקהילות גדולות. ככל שהן משיגות מזון וביטחון, הקהילה שלהן הולכת וגדלה ועלולה להכיל מאות יונים המשגשגות וחיות בשטח מאוד קטן. כך מהר מאוד מתמלא דוד השמש בלשלשת היונים, הגורמת לקורוזיה בדוד השמש בגלל החומציות של הצואה, ובלאי הדוד מואץ.

בנוסף, עם בוא הגשמים, חלק מהלשלשת נשטף מדוד השמש אל המרזבים, המרזבים נסתמים והניקוז של הגג נפגע בעקבות זאת. בשל כך, גם נוצרת פעמים רבות רטיבות על הגג אשר מחלחלת לתוך התקרה הצמודה לגג.

 

איך להרחיק יונים מדודי שמש?

אז אם אתם שואלים את עצמכם איך להבריח יונים מדוד שמש, דבר ראשון תקראו לשירותי הרחקת יונים כדי להרחיק את היונים ולהגן על דודי השמש.

הרחקת היונים נעשית בצורה כזו שמרחיקה אותן מדודי השמש ולא נותנת להן לנחות שם. למשל, מתבצעת הצבת דוקרנים או רשת קוצים ממתכת ואף התקנת פסי חשמל המעבירים רטט חשמלי בכל פעם שנוגעים בו – כל האמצעים הללו גורמים ליונים לעוף מהמקום. כך הן יכירו את אזור דודי השמש כמקום לא נוח ומסוכן לקינון.

פתרון נוסף הוא הצבת רשת שקופה אשר סוגרת את חלקו העליון של השטח בו מוצבים דודי השמש ולא מאפשרת ליונים לנחות שם. מדובר ברשת עוצמתית וחזקה שלא תתפורר לאחר כמה חודשים. התקנת רשתות היא אחד מהפתרונות הנפוצים בארץ להרחקת יונים.

 

מה עושים עם יונים על דוד שמש?

את הטיפול בהרחקת היונים יעשה מרחיק עם מיומנות של עבודה בגובה. פעולה של הרחקת יונים מדודי שמש דורשת הבנה של המטרד וכיצד לסלקו. אם שמתם לב להימצאות של יונים על הגג, כדאי לבדוק שאין פגיעה בדודי השמש. לא תמיד יונה או שתיים זה אומר מטרד או פגיעה בדודי השמש, אך בכל מקרה, אין לעשות זאת לבד. הגג הוא מקום מסוכן ויש להזמין מדבירים מקצועיים לשם כך. הפתרון לפעמים יסתכם בסילוק הלשלשת וניקוי הדודים. אולם אם יש התקהלות גדולה של יונים, יש לפעול להרחקת היונים.

 

סילוק יונים מדודי שמש כצעד מניעתי

סילוק היונים מהגג ומדודי השמש יכול גם להיעשות כצעד מניעתי. מומלץ לא לחכות להגעה של היונים, אלא להתקין אמצעים שונים שלא יאפשרו להן לנחות שם ולקנן בשטח של דודי השמש. לפני גירוש יונים מדוד שמש יש לאתר במדויק את מקום הקינון שלהן כדי להחליט איזו שיטה של הרחקת היונים יש לבצע.

הצבת דוקרנים נחשבת לאחד הפתרונות היעילים ביותר לסילוק של היונים מדודי השמש. דוד השמש נוח לנחיתה כי המשטח שלו הוא ישר. השימוש הוא בדוקרנים מנירוסטה המודבקים למשטח הדוד בדבק עמיד ואיכותי. סילוק יונים באמצעות דוקרנים הוא פתרון הומאני כי הוא אינו פוגע ביונה אלא רק מקשה על הגעתה.

 

הרחקת יונים מדוד שמש – כמה זה עולה?

כאמור קיימות שיטות שונות לסילוק היונים מדודי השמש. אנו בחברת סטופ יונים יכולים לספק לכם את הפתרונות הטובים ביותר לכך. אנו חברה עם ניסיון רב בהרחקת יונים, עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. להלן טבלת מחירים על פי עבודות שאנו מבצעים:

שיטת ההרחקה של יונים מדודי שמש מחיר
התקנת רשת יונים – חסימת השטח של דודי השמש כך שלא יתאפשר מעבר של היונים אליהם. הרשת פותרת סגירת המרחב בצורה מושלמת. 140 – 50 ₪ למ"ר
התקנת דוקרנים – הדוקרנים עשויים מנירוסטה, אינם פוגעים ביונים, אך הם אינם מאפשרים להן לנחות על המשטח של דוד השמש. 120 – 40 ₪ למטר אורך
התקנת פס הלם חשמלי – הפס אינו פוגע ביונה אלא יוצר רטט שגורם לאי נעימות קלה. זהו פתרון הנחשב כהומאני. את פס ההלם מדביקים על חלקו השטוח של דוד השמש. 200 – 110 ₪ למטר אורך

 

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664