איפה יש יונים

איפה יש יונים ולמה יש כל כך הרבה מהן בעיר?

איפה מוצאים יונים בעיר ובשטחים שאינם עירוניים, איפה יש יונים תקועות שמצריכות לכידה וחילוץ ואיך מוצאים קן יונים נסתר כדי לפנות אותו? את כל התשובות תגלו כבר עכשיו.

אם אתם חיים בעיר, ככל הנראה נתקלים ביונים באופן יומיומי. תמצאו אותן בכמויות גדולות במרכזי ערים או בגנים ציבוריים, בהם אנשים רבים מאכילים אותן פירורי לחם, אך גם במבנים ובבתי מגורים שבהם היונים יכולות לקנן – על הגג, במסתור הכביסה, על אדן החלון וכדומה. כל יונה שחיה בעיר היא תת מין של יונת הסלע, אשר נקרא "יונת הבית" (Columba livia domestica). בעבר גידלו את היונים האלה לצורך מאכל, ייצור דשן ודואר, אולם כיום לא מגדלים אותן כחיות משק, והן פשוט נותרו באזורים הומי אדם והתרבו בהם. חשוב לדעת איפה יש יונים ולהרחיק אותן מכיוון שהציפורים האלה עלולות להעביר מחלות, ואפשר לעשות זאת בשלל דרכים שכנראה כבר ראיתם בנוף העירוני, כמו דוקרנים, רשתות ועוד…

 

✔️ איפה יש יונים ולמה הן מגיעות אליכם?
✔️ אנחנו יודעים!
✔️ פתרון מלא ליונים עם 100% הצלחה
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה
✔️ אחריות על כל עבודה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

 

איפה יש יונים בשטחים שאינם עירוניים?

אם מצאתם יונה בשטח שאינו עירוני, סביר להניח שזוהי יונת הסלע (Columba Livia). היא נראית בדיוק כמו יונת הבית, ועל אף שבטבע היא תימצא בעיקר על צוקים תלולים, ניתן למצוא אותה גם בישובים קטנים. איפה יונים אוהבות להיות בישובים? בדיוק באותם המקומות שמחבבת יונת הבית – אדני חלונות, מרפסות, מסתורי כביסה, גגות וכדומה. כל המקומות האלה למעשה מזכירים ליונה את הצוקים שבהם היא נוהגת לקנן, ולכן מבחינתה אין הבדל בינם לבין שטחי הטבע שמיועדים לה. זאת ועוד, באזורים מיושבים יהיו פחות טורפים שמסכנים את היונים האלה ויותר אוכל עבורן, לכן לא נדיר שהן מתמקמות בישובים ומתרבות שם.

 

איך למצוא יונים בסביבתכם

אם יש יונה שהחליטה להקים קן בסביבתכם ואתם אכן רואים סימנים לקן שלה, אך לא מצליחים למצוא אותה, אל תוותרו. בהחלט אפשר למצוא אותה ולסלק אותה, כך שלא תטיל ביצים ולא תטריד עוד את מנוחתכם. כדי לעשות זאת אנחנו ראשית מתחילים עם ניטור קן יונים, שכן אם נמצא אותו, יהיה לנו קל יותר לדעת לאן בדיוק היונה מגיעה כשהיא נוחתת בסביבתכם. לאחר מכן ביכולתנו להציב מלכודת הומאנית שתעזור לתפוס את היונה במהרה בעזרת פיתיון, וכך ניתן יהיה לפנות אותה ללא שום בעיה.

פרט לכך, תוכלו למצוא יונים כמעט בכל מקום שישמש להן כמעין "צוק" – אדני חלונות, מעקה מרפסת, מסתורי כביסה, גגות רעפים ועוד… אם אתם מוצאים לשלשת של יונים על הרצפה, הביטו למעלה וחפשו את היונים – סביר מאוד להניח שתמצאו אותן עומדות ואף מקננות ממש מעל לראש שלכם.

 

איך מוצאים קן יונים עם גוזלים?

יתכן שאתם שומעים ציוץ של גוזלים אך לא מצליחים למצוא את הקן שבו הם נמצאים. אף על פי שפעמים רבות היונים יקימו קן באזור גלוי, כמו מסתור הכביסה למשל, לפעמים הן יעדיפו להקים אותו במקום מוסתר. מקומות שכאלה יכולים להיות למשל עליית הגג, מרזב שעל הגג, מתחת לפאנלים סולריים וכל פתח גדול מספיק שקיים במבנה שבו הן החליטו להתמקם.

היונה מחפשת בעיקר מקום מישורי וגבוה, ולעיתים המקומות שעונים על ההגדרה הזו הם כאלה שכלל לא תחשבו עליהם. לדוגמה פעמים רבות הזמינו אותנו לקוחות שחיפשו איפה נמצא קן יונים בסביבתם, ונמצא שהקן הוקם ממש בתוך היחידה החיצונית של המזגן. תופעה שכזו מסוכנת מאוד למזגן שלכם ולאוויר שאתם נושמים ממנו, לכן חובה לטפל בה, לפנות את הגוזלים ולבצע הרחקת יונים בעזרת שיטות יעילות שיימנעו מהבעיה הזו לחזור על עצמה.

הרחקת יונים מגג רעפים

הרחקת יונים מהמרפסת שמש

הרחקת יונים ממפעל

הרחקת יונים מפאנלים סולאריים

הרחקת יונים מפרגולה

הרחקת יונים ממרזבים

הרחקת יונים ממחסן

הרחקת יונים מדודי שמש

הרחקת יונים מהמזגן

הרחקת יונים ממרקיזה

הרחקת יונים ממעקה

הרחקת יונים מחלון עם סורגים