הרחקת יונים מהמזגן

הרחקת יונים מהמזגן בשירות מהיום להיום

אם בימי התנ"ך היונים סימלו לנו שלום וסוף למבול, הרי שהיום הן מסמלות בעיקר לכלוך ומחלות. יונים נוטות להתביית על המזגן החיצוני ולהקים שם קין. התוצאה – רעש, לכלוך, חשיפה לעשרות סוגים של בקטריות מזיקות ופגיעה עד קלקול מוחלט של המזגן עצמו. יונים עקשניות למדי, ולא קל למצוא מישהו שמבצע הרחקת יונים מהמזגן לצמיתות עם 100% הצלחה. למזלכם, אנחנו בחברת סטופ יונים צברנו ניסיון של יותר מ-15 שנים בהרחקת יונים מכל סוגי המזגנים באמצעים הומניים ומתקדמים, ובמחירים נוחים ללא תחרות.

 

✔️ צריכים להרחיק יונים מהמזגן שלכם?
✔️ הזמינו מרחיק מקצועי דרכנו!
✔️ טיפול ביונים בכל סוגי המזגנים
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

הרחקת יונים מהמזגן

איך מתבצעת הרחקת יונים ממזגנים?

מרגישים שהמזגן כבר לא מקרר (או מחמם) כבעבר? זרימת האוויר חלשה מדי? רובנו ננסה לנקות את הפילטרים, אולי אף נזמין טכנאי – אך לשווא. תתפלאו לגלות, אבל במקרים רבים הבעיה לא קשורה לכשל טכני במזגן עצמו, אלא ליונים שהתבייתו על היחידה החיצונית שלו. מזגנים חיצוניים הם המסתור המושלם ליונים. הם מספקים להן חום, הגנה וצל. אז איפה הבעיה מתחילה? ובכן, יונים מייצרות לכלוך, והרבה ממנו. הן משאירות זרדים, עשבים, נוצות וגללים. חלק מהפסולת הזאת נשאבת אל תוך המזגן, בתוספת חיידקים. מעבר לכך שאנחנו נושמים אוויר מזוהם – בסופו של דבר עלולה להיווצר סתימה של ממש והמזגן יפסיק לעבוד. בנוסף, היונים עלולות לנשוך את הצינורות המחוברים למזגן ולפגוע באיטום שלהם. במידה והיונים מתיישבות על מדחס המזגן, המזגן עלול להרעיש ולבסוף לצאת מכלל שימוש. מכל הסיבות הללו, אפשר להבין כמה חשוב להרחיק יונים מהמזגן לצמיתות.

 

איך להרחיק יונים מהמזגן בהצלחה?

היונים עקשניות למדי, והרחקתן מהמזגן שלנו עלולה להיות מאתגרת.

למרבה המזל, יש שתי שיטות עיקריות של הרחקת יונים מהמזגן ,עם יעילות מוכחת:

√ דוקרנים: אם תביטו מחוץ לחלון, סביר להניח שתגלו דוקרנים שהותקנו על מרבית המזגנים של השכנים שלכם. הסיבה לכך פשוטה – דוקרנים זה פתרון זול ויעיל להרחקת יונים. הדוקרנים הופכים את המזגן לאזור לא אטרקטיבי ולא נוח לקינון, ולכן היונים עוזבות. ברוב המקרים עדיף להתקין דוקרנים העשויים מנירוסטה, ולא מפלסטיק, משום שהדוקרנים הללו מחזיקים מעמד לאורך זמן.

√ רשת נגד יונים: דרך נוספת להרחיק יונים מהמזגן היא באמצעות התקנת רשת שסוגרת את הגישה למזגן. יתרון נוסף של רשת כזו היא שתוכלו לתלות כביסה בלי שגללי היונים ילכלכו את הבגדים והמצעים הנקיים שלכם. החיסרון היחידי הוא שרשת מתאימה רק במקרים בהם יש נישה פנימית שניתן לרשת בקלות.

 

לא רק רעש ולכלוך – סכנות בריאותיות כשיש יונים על המזגן

בחו"ל מכנים את היונים "העכברים של השמיים", ולא בכדי. ממש כמו עכברים, גם יונים מעבירות מחלות לבני אדם. חלק מהבקטריות והחיידקים שהיונים נושאים כוללים סלמנולה, ליסטריה, קריפטוקוקוזיס, מחלת אי-קולי ועוד. כל אלו מסוכנים לבני אדם, על אחת כמה וכמה לנשים בהריון, ילדים, קשישים ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. ברגע שהבנו את הסכנות, חשוב שנטפל במפגע בהקדם האפשרי. אתם יכולים לנסות להרחיק את היונים באופן עצמאי, אבל זה ממש לא מומלץ – גם מכיוון שמדובר בעבודה בגובה, וגם בגלל הסכנות הבריאותיות. מרחיקי יונים מקצועיים מגיעים עם ציוד מגן מיוחד, כולל מסכות וחומרי חיטוי חזקים.

 

כמה עולה להרחיק יונים מהמזגן?

טווח המחירים להרחקת יונים הוא רחב, ומורכב ממספר גורמים. המחיר למ"ר של רשת נגד יונים נע בין 50-140 ש"ח, בהתאם לסוג הרשת הנבחר. מחיר הרחקת יונים באמצעות דוקרנים נע בין 30-120 ש"ח למטר, בהתאם לסוג הדוקרנים. במידה והגישה לאזור מורכבת ומצריכות ציוד סנפלינג או מנוף, המחיר צפוי לעלות.

 

שאלות ותשובות

icon

יונים מעבירות יותר מ-40 מחלות לבני אדם - כולל מחלות חיידקיות, מחלות נגיפיות ומחלות פרוטוזאליות. מעבר לרשימת המחלות הללו, היונים עלולות לגרום לתגובות אלרגיות קשות.

icon

יונים מעבירות מחלות ומזהמות את האוויר שעובר במזגן. מעבר לכך, יונים עלולות להרוס את המזגן ולהוציא אותו מכלל שימוש. לבסוף, ישנו גם עניין הרעש והלכלוך.

icon

הרחקת יונים מסתכמת במאות שקלים בודדים בלבד. במחיר הזה אתם מקבלים מאיתנו אחריות של 5 שנים. במידה והגישה למזגן מורכבת ודורשת סנפלינג, המחיר עלול לעלות.

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664