הרחקת יונים ברחובות

הרחקת יונים ברחובות עם תוצאות לצמיתות

האפשרות של הרחקת יונים ברחובות חייבת להיות בראש סדר העדיפויות של תושבי העיר. עם זאת, הדרך להשיג תוצאות לצמיתות היא להתאים את שיטת ההרחקה לסוג היונים שיש בעיר ולמאפיינים שלה מבחינת מיקום גיאוגרפי באזור המרכז.

המטרה של הרחקת יונים ברחובות היא לפתור את הבעיה עבור תושבי העיר בצורה מהירה, יעילה וכמובן סטרילית. עם זאת, לא כל שיטה משיגה תוצאות לצמיתות. דווקא בגלל שמדובר בעיר מרכזית שגם נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, מאוד חשוב להתאים את השיטה למטרות.

יש שתי שיטות עיקריות שיכולות להיות מאוד אפקטיביות להרחקת יונים גם בעיר גדולה וצומחת כמו רחובות: התקנת רשת או התקנת דוקרנים. בשני המקרים מדובר על הרחקת יונים ירוקה ברחובות שהיא גם הומאנית וגם אפקטיבית.

 

✔️ הרחקת יונים ברחובות לצמיתות עם 100% הצלחה
✔️ אפשרות להזמין מרחיק יונים מהיום להיום
✔️ התקנת דוקרנים, רשתות ליונים ועוד
✔️ אחריות על התקנת רשת ליונים ברחובות ל-5 שנים

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

הרחקת יונים ברחובות

מה היתרונות של התקנת רשת נגד יונים ברחובות?

רשת נגד יונים היא פתרון ידידותי לסביבה שמאוד מתאים לעיר רחובות להרחקת יונים לצמיתות. בגלל העיצוב של העיר והקצב שבו היא מתפתחת, כדאי לתת עדיפות לפתרון אסתטי כזה.

התקנת רשת נגד יונים מתאימה למקומות כגון:

√ מסתורי וחדרי כביסה

√ מרפסות שירות ושמש

√ חלונות

מבחינה פרקטית, הרשת פוגעת ביכולת התעופה של היונים וכך מחייבת אותן למצוא שטח קינון אחר. זהו פתרון מאוד יעיל לטווח ארוך, לכן הוא גם מתאים לבעלי נכסים ברחובות שרק עכשיו קנו דירה להשקעה – אבל גילו שהם סובלים מבעיה של נוכחות יונים.

 

התקנת רשת יונים בחלון ברחובות

התקנת רשת יונים ברחובות

 

מה היתרונות של דוקרנים?

גם התקנת דוקרנים נגד יונים היא שיטה מקצועית, יעילה ואמינה. כאן המטרה היא להפוך את המשטח שעליו היונה מקננת לכזה שהיא לא תוכל להשתמש בו, בלי לפגוע ביכולת התעופה או המעבר שלה בין מקומות שונים.

כאשר היונה מתקרבת אל המשטח, היא נתקעת בדוקרנים ומגיעה למסקנה שעדיף לה לחפש מקום אחר. כמו כן, יש לציין שהדוקרנים לא גורמים נזק פיזי ליונים, ולכן גם הם מתאימים לתושבי רחובות שחשוב להם לשמור על הומאניות.

ההבדל העיקרי הוא בין דוקרנים מפלסטיק או מנירוסטה. דוקרנים מנירוסטה עמידים יותר לפגעי מזג אוויר וחום, אבל המחיר שלהם גבוה. דוקרנים מפלסטיק משתלמים וזולים, אבל הם פחות יעילים.

 

איך מתקינים רשת או דוקרנים?

הסוד לניצול כל היתרונות של התקנת דוקרנים או רשת היא להזמין חברת הרחקת יונים שזו ההתמחות שלה. על פניו ניתן גם להתקין את הדוקרנים או הרשת לבד, אבל זה כרוך בסיכון מסוים – בעיקר על אדן החלון, במקומות גבוהים או במרפסת. בנוסף, חברה מקצועית תיקח אחריות על התוצאה ולא תעזוב את המקום עד שהיא לא תוודא שהדוקרנים עמידים ושהרשת יציבה.

חוץ מזה, יש דרכים שונות להתקין דוקרנים מנירוסטה וכל שיטה מתאימה למקום שונה. כאן התפקיד של מרחיק יונים ברחובות הוא לבחור את השיטה הרלוונטית ולהביא בחשבון את השיקולים הבאים:

1. דוקרנים בדגם N – להתקנה בשתי שורות ובמקומות צרים כמו מעקות או צינורות.

2. דוקרנים בדגם Z – להתקנה בשלוש שורות ובמקומות עם מרווח בינוני כגון חלונות, מזגנים וארגזי רוח.

3. דוקרנים בדגם W – להתקנה בארבע שורות ובמקומות עם מרווחים גדולים כמו מרפסות וגגות.

 

מה עדיף – רשת או דוקרנים?

השאלה שחוזרת על עצמה בשירותי גירוש יונים ברחובות היא מה עדיף: רשת או דוקרנים. בפועל, הרבה תלוי במקום הספציפי שאליו היונים הגיעו ובנגישות. כמו כן, יש להביא בחשבון את סוג הדוקרנים.

כך לדוגמא דוקרנים מפלסטיק נחשבים פחות אפקטיביים ויש יונים שמצליחות לקנן ביניהן, מה גם שאפילו דוקרנים מנירוסטה לא יעילים בחלל של מסתורי כביסה. במקרים כאלה, הרשת תהיה פתרון עדיף. אבל אם מדובר רק על אדן החלון או על מרווחים מאוד צרים בגג, דוקרנים נגד יונים יעשו עבודה מעולה.

בכל מקרה, התייעצות עם מדביר יונים ברחובות היא הצעד הראשון שאותו צריך לעשות בדרך לשיפור באיכות החיים. הוא לא רק מכיר את ההבדלים בין השיטות, אלא גם בקיא בהבדלים בין השכונות והאזורים בעיר.

 

איך מבצעים פינוי קן יונים ברחובות?

פינוי קן זו אפשרות שיכולה להתאים עבור סילוק יונים ברחובות באזורי מגורים צפופים. השכונות החדשות ברחובות לדוגמא מתאפיינות בבנייה לגובה, לעומת השכונות הוותיקות שבהן הרבה בתי מגורים צמודי קרקע.

אבל דווקא סביב הבניינים הגבוהים ובעיקר בשטחים הצפופים בקומות הגבוהות, יש אזורים שאינם נגישים להתקנת הרשת או הדוקרנים. באזורים כאלה צריך לבצע את הפינוי כדי להשיג את היתרונות של הרחקת יונים לצמיתות ברחובות לטווח ארוך.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, פינוי הקן לא דומה ללכידת יונים. אפשר כמובן לערב גם לוכד יונים ברחובות כדי להתייעץ איתו ביחס לנסיבות המיוחדות של הסיטואציה, אבל הפינוי מתמקד בקן – בעוד הלכידה מתמקדת ביונים.

כדי לפנות את הקן, צריך להזמין חברת הרחקת יונים ברחובות ברגע שמזהים את ערימת הזרדים. לאחר הפינוי, מתקינים רשת או דוקרנים ומונעים מהיונים לחזור כדי להשלים את בניית הקן.

 

למה להתקין רשת יונים לבניין ברחובות?

אם ניתן להתקין רשת ובעיקר בבניין מגורים שיש בו מסתורי כביסה, אפשר לתאם התקנה של רשת יונים אחת גדולה כדי לחסוך בהוצאות. באזורי הביקוש ברחובות, זה מוזיל את עלות הפרויקט ומבטיח הרחקה של היונים לצמיתות.

 

פס הלם חשמלי – פתרון הומאני ויעיל נגד יונים

את הפס הזה אנחנו מחברים למקור חשמל, ומטרתו היא להגיד ליונה ״לא כדאי לך לנחות כאן״. הוא לא מזיק לה, אלא רק מעביר לה ״זיץ״ חשמלי קל שמרתיע אותה. זוהי נחשבת לגישה הומאנית שמעודדת את היונה פשוט למצוא מקום אחר לקנן בו.

פס ההלם החשמלי מומלץ במיוחד לאזורים הבאים:

מעקים גבוהים וגגות של בניינים ובתים, כולל גגות רעפים.

שלטי חוצות כאשר לא מעוניינים לפגוע בנראות האסתטית שלהם.

מבנים היסטוריים כאשר מעוניינים לשמר את המראה האותנטי שלהם.

 

איך עובד חוט רטט נגד יונים?

חוט הרטט הוא גם פתרון נהדר ואסתטי שגורם ליונה להבין שכאן זה לא מקומה. אנחנו מתקינים מערכת של חוטים דקים שעשויים מפלדת אל-חלד ומצופים בניילון על גבי עמודי מתכת, ומותחים אותם בעזרת קפיצים, כך שכשהיונה נוחתת עליהם הם רוטטים ואינם מאפשרים לה לשמור על יציבות. לאורך הזמן היונה מפסיקה לנסות לנחות על החוטים ומוצאת לעצמה מקום אחר להתמקם בו.

אנחנו ממליצים על הפתרון הזה במקרים ספציפיים, למשל:

על גבי מבנים היסטוריים ואנדרטאות שבהם חשוב לשמור על אסתטיקה.

מעקים, אדני חלונות וגגות של מבני מגורים או מבנים מסחריים, כשהשטח הנדרש להרחקה גדול מדי לדוקרנים.

כל משטח שטוח או מעוקל שבו נדרשת הרחקה מבלי לפגום במראה שלו.

 

דחלילים נגד יונים – האם זה מומלץ?

ישנם דחלילים שמחקים צורות של עופות דורסים, כמו ינשופים למשל, ומטרתם להרתיע את היונים. הכל טוב ויפה, אבל הם לא נחשבים לכל כך יעילים, ואולי הם יעבדו בהתחלה, אך לאורך הזמן היונים יתרגלו אליהם ויתייחסו אליהם כמו כל פריט דקורטיבי אחר. בסופו של דבר הם הופכים להיות פסל שמלא בלשלשת יונים ושלא כל כך עושה את העבודה, כך שלטעמנו מדובר בבזבוז מיותר של כסף ומאמץ.

 

למה מרחיקי יונים לא ממליצים על הרחקה אולטרה סונית?

יתכן שמרחיקי יונים אחרים יעידו כי המכשירים האלה עובדים, אך אנחנו לא נמצאים בצד שתומך בהם, וזאת מכיוון שאין שום הוכחות לכך שהם עושים את העבודה, ומניסיוננו, הם באמת לא מצליחים להרחיק יונים. הדבר היחידי שמסייע לוודא שהיונים לא יפלשו לשום מקום הוא מחסום פיזי – כזה שהיונים לא יכולות להתעלם ממנו או להתרגל אליו.

 

הדירוג שלנו – עד כמה יעילה כל שיטת הרחקה?

כפי שאתם מבינים, בארגז הכלים שלנו יש לא מעט דרכים להרחיק את היונים, אך כל טכניקה מתאימה לשטחים ואזורים מסוג אחר, ולכל אחת יש גם יתרונות וחסרונות משלה. ערכנו לפניכם סקירה קצרה של כל השיטות, יחד עם הציון שאנחנו נותנים להן בהתחשב ביתרונות ובחסרונות שלהן.

שיטות הרחקה ליונים יתרונות וחסרונות ציון
פס הלם חשמלי יעיל מאוד, אך מחירו גבוה ביחס לשיטות האחרות. 9/10
רשת נגד יונים עמידה מאוד, אך חשוב לבחור ברשת איכותית וחזקה. 8/10
דוקרנים ליונים יעילים מאוד במשטחים צרים, ופחות בשטחים רחבים. 7/10
חוט רטט נגד יונים דיסקרטי ומתאים לשטחים שבהם דוקרנים אינם מספיקים, אולם רק אם יש מעט יונים באזור. 7/10
מכשירי הרחקה אולטרה סוניים התוצאות אינן תמיד מיטביות, והיעילות שלהם פוחתת לאורך הזמן. 4/10
דחלילים נגד יונים בתחילה זה עובד, אך מהר מאוד היונים מפסיקות להתייחס לדחליל. 3/10

 

טבלת מחירים ודוגמאות לשירות של הרחקת יונים ברחובות

עבודות שביצענו טווח מחירים
התקנת דוקרנים נגד יונים בבתי מגורים פרטיים ברחובות 40-120 ש"ח למטר אורך, לפי סוג הדוקרנים והצורה שלה
הרחקת יונים בעזרת רשת יונים לבניין – לבנייני מגורים חדשים מקבלן בשכונות החדשות ברחובות 50-140 ש"ח למ"ר, לפי סוג הרשת: פילואתילן, ניילון או מתכת
הרחקת יונים מגגות של בנייני משרדים בפארק המדע ברחובות – תוך שימוש בציוד סנפלינג ומנוף 500-1,200 ש"ח

 

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664