הרחקת יונים בבת ים

הרחקת יונים בבת ים לצמיתות עם אחריות

יוני הבית מהוות מטרד לבני אדם. הן מתגודדות בחבורות, מייצרות כמות לשלשת ופסולת רבה וגורמות ריח רע, לכלוך, העברת כינים ומחלות. בטווח הבינוני והארוך, לשלשת היונים אף גורמת להרס מתכות מגולוונת לרבות מרזבים ושלדי פרגולות. אבל למרות שנראה שמדובר על בעיה שאין לה פתרון, החדשות הטובות הן שניתן כיום לתאם שירות מקצועי של הרחקת יונים בבת ים ואף לקבל אחריות על תוצאות לצמיתות

 

✔️ הרחקת יונים בבת ים עם 100% הצלחה
✔️ אפשרות להזמין מרחיק יונים מהיום להיום
✔️ התקנת דוקרנים, רשתות ליונים ועוד
✔️ אחריות על התקנת רשת ליונים בבת ים ל-5 שנים

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

הרחקת יונים בבת ים

איפה בבת ים נמצאים האזורים שמועדים לפורענות של יונים?

חשוב מאוד לבצע הרחקת יונים כדי למנוע מהן להפיץ מחלות בקרב בעלי חיים ובני אדם. רוב המחלות מועברות על ידי הלשלשת של יונים באזורים הנחשבים מועדים לפורענות בבת ים, כגון:

√ גן העיר (פארק בגין)

√ האצטדיון העירוני

√ האמפיתיאטרון במפגש שדרות העצמאות עם הטיילת

√ כיכר "העיגול"

√ רחוב יוספטל והבנייה הצפופה בו

√ שכונת רמת יוסף, שיכון עמידר ושיכון ותיקים

במקומות אלו אפשר לזהות את יונת הבית באמצעות מעוף עם חתירות כנף מהירות ונמרצות וקולות המיה מתמשכות שחוזרות על עצמן. צבע הנוצות משתנה בהתאם לגזע ולזן, אך הגוונים השכיחים הם אפור-תכול, חום-אדמדם, שחור, כחול-סגול ולבן. צבע הרגליים הוא לעיתים אדום.

 

התקנת רשת ליונים במגרש בבת ים

רשת יונים במגרש בבת ים

 

איפה היונים נוטות לקנן?

בסביבה העירונית יש שלל מקומות שמושלמים להקמת קן עבור היונים, והן מנצלות כל אחד מהם אלא אם כן דואגים להרחיק אותן משם. באופן כללי, כל עוד ליונה יש משטח נוח לקן שבו היא מרגישה מוגנת, היא תבחר לקנן בו, ובדרך כלל מדובר באזורים כמו:

מעקים ואדני חלונות: היונים מעדיפות מקום גבוה שממנו יוכלו לראות את האזור שסביבן ולהגן על הקן שלהן.

גגות בניינים ובתים: על הגג היונים יכולות למצוא מקום מושלם לקנן, למשל מתחת לפאנלים סולריים או בתוך גגות רעפים.

מרפסות: אם יש במרפסת אזור שאליו אתם לא מגיעים ושבו לא רואים אותן, הן יבחרו לקנן בו, למשל מעל לארון או לגגון.

מחסנים ומבנים תעשייתיים: אלו מספקים ליונים שטחים נרחבים והרבה חלל פתוח, וסביר להניח שיהיו מספר קנים ולא רק קן אחד.

 

איך לבחור שיטה נכונה של סילוק יונים בבת ים?

יונים חיות בממוצע 5 שנים בטבע ויוני הבית חיות עד 20 שנה. המשמעות מבחינת תושבי בת ים היא שבחירת שיטה נכונה של סילוק יונים חייבת להתבצע בצורה מושכלת. כמו כן, כדאי לבחור שיטה טובה של גירוש יונים בבת ים כדי שהבעיה לא תחזור על עצמה. ישנם הבדלים בין שיטות ההרחקה, והבחירה של אמצעי ההרחקה צריכה להתבצע על ידי מרחיק יונים מקצועי.

 

התקנה של רשת להרחקת יונים במרפסת שמש בבת ים בבניין בשכונת ניצנה

רשת נגד יונים במרפסת שמש בבת ים

 

באילו אמצעים משתמש מרחיק יונים בבת ים?

השיטה הכי נפוצה ויעילה להרחקת יונים היא התקנת דוקרנים. זו שיטה מעולה של הרחקת יונים לצמיתות בבת ים, אבל יש הבדל בין דוקרני פלסטיק לבין דוקרני נירוסטה: דוקרני פלסטיק זולים, עמידים ומתאימים בעיקר למפגע של 2-3 יונים, אבל הם פחות עמידים. לעומת זאת, דוקרני נירוסטה מגיעים בצורה של W ומתפרסים לזוויות שונות כדי למנוע גם את העמידה על המשטח וגם את הנחיתה עליו.

שיטה נוספת שבה משתמש מדביר יונים בבת ים היא התקנת רשת. זו שיטה שמתאימה בעיקר למסתורי כביסה, חדרי שירות או פטיו. רשת נגד יונים מספקת מניעה פיזית של כניסת היונים והקינון שלהן. בנוסף, אפשר לבחור בין רשת פוליאתילן שנחשבת חזקה, אך פחות אסתטית לבין רשת שקופה שכמעט לא רואים אותה, אך היא פחות עמידה לשמש.

 

פתרון מתקדם ומומלץ: פס הלם חשמלי ליונים

דמיינו לעצמכם פתרון שיש לו את כל היתרונות של הדוקרנים, אך מבלי שיכער את הסביבה שלו – זה פס ההלם החשמלי. בפס עובר זרם חשמלי שנותן שוק קטן ליונה שלא פוגע בה, אך בהחלט מבהיר לה שאין לה מה להקים פה קן.

יתרונות:

פתרון הומאני שלא פוגע ביונה בשום צורה

ניתן להתקין את פס ההלם על משטחים ישרים וגם מעוקלים

כמעט ולא רואים את פס ההלם ולכן הוא לא מכער את המבנה

 

הרחקה בעזרת פס רטט – האם זה באמת יעיל?

יונים הן לא אקרובטיות בקרקס, ועל אף שהן יכולות לעמוד על פסי חשמל, על פס הרטט הן לא מצליחות למצוא דרך להתאזן. לשיטה הזו יש פוטנציאל אדיר למנוע מהיונים לקנן באזורים שבהם דוקרנים לא יעשו את העבודה, והחוטים גם הרבה יותר אסתטיים משיטות הרחקה אחרות.

יתרונות:

נראות מינימלית על גבי המבנה

עמידים לאורך זמן ולא דורשים תחזוקה

מתאימים גם למבנים היסטוריים שבהם ישנו צורך לשמור על המראה האסתטי שלהם

 

איפה מומלץ ליישם כל פתרון הרחקה נגד יונים?

אין פתרון הרחקה שמתאים לכל מקום אפשרי, וצריך לבחור את השיטה בקפידה בהתאם לשטח שממנו מעוניינים להרחיק את היונים. כאן נכנסת המומחיות של מרחיק היונים, כשביכולתנו להתאים את שיטת ההרחקה לצרכים ולדרישות שלכם ושל המבנה. הנה פירוט קצר שיראה לכם לאילו מקומות מתאימות שיטות ההרחקה שלנו.

שיטות להרחקת יונים איפה כדאי להתקין אותן
רשתות נגד יונים חללים פתוחים גדולים כמו מרפסות שירות ומרפסות שמש
דוקרנים נגד יונים אדני חלונות, מעקים רחבים, שלטים וגגות
פס הלם חשמלי נגד יונים מקומות גבוהים בחזיתות מבנים וגגות רעפים
חוט רטט להרחקת יונים משטחים צרים, אך רחבים מדי לדוקרנים

 

הפתרונות הפחות מומלצים להרחקת יונים

יש שיטות שייתכן כי כבר נחשפתם לחוסר יעילותן, בין אם אצל שכנים ובין אם ניסיתם אותן בעצמכם:

התקנת מכשיר אולטרה סוני: המכשיר הזה משדר צלילים שכביכול מרחיקים את היונים. כן, זה עובד למשך זמן מה, אך תוך זמן קצר היונים מתרגלות לצלילים האלה וממשיכות להגיע.

דחליל להרחקת יונים: השיטה הזו יכולה לעבוד גם כן למשך זמן קצר, אך לאורך הזמן היונים מתרגלות לדחליל ומבינות שהוא לא יותר מאשר בובה שרק נראית כמו עוף דורס.

חפצים מחזירי אור: דיסקים או נייר כסף מהווים שיטות ביתיות להרחקת יונים שלא באמת שוות את המאמץ. גם במקרה הזה, היונים בסופו של דבר מתרגלות וזה כבר לא משרת את המטרה.

 

מה התועלת של פינוי קן יונים בבת ים?

טפילים של יונים לא יכולים לחיות ללא הפונדקאי, בין אם מדובר על היונה עצמה, על הגוזלים, על הביצים, על הלשלשת ועל הקן. לכן, אחת השיטות המקצועיות של לוכד יונים בבת ים כוללת פינוי הקן והגוזלים בצורה בטוחה. השירות כולל ניקוי לשלשת יונים, חיטוי ופינוי ביצים וגוזלים (במידה ויש) לחוות גידול, ולכן הוא הומאני וידידותי לסביבה.

חשוב לציין שפינוי הקן פותר רק את הסימפטום ולא את הבעיה. אם מפנים את הקן ולא מתקינים למשל רשת או דוקרנים, היונים יחזרו ויקימו קן חדש. לכן אפשר לבחור אם להמתין שהגוזלים יפרחו באופן טבעי או להזיז את הקן ולפנות אותם לעמותה מתאימה, אבל חייבים להתקין אמצעי נגד עצם הקינון של היונים.

 

כמה עולה התקנת רשת נגד יונים בבת ים?

רשת להרחקת יונים עולה 600-1,200 ש"ח, לפי מיקום ההתקנה והגישה אליו. אם בודקים את הגורמים המשפיעים על המחיר, רואים למשל שהעלות של הרחקת יונים עומדת על 15-25 ש"ח למטר עבור רשת שקופה ויכולה להגיע לעד 30 ש"ח למטר על רשת פוליאתילן.

 

כמה עולות עבודות סנפלינג עם חברת הרחקת יונים בבת ים?

מרחיק יונים מיומן מרכז את כל השירותים תחת קורת גג אחת, גם אם זה אומר שמדובר בפרויקט לתושבי בת ים שגרים באחד הבניינים הגבוהים בשכונות החדשות. במקרים כאלה, הפתרון היחיד למכת יונים הוא גלישת סנפלינג לצורך התקנת רשת למסתורי כביסה גם בבניינים בני 10 או 20 קומות.

גלישת סנפלינג מעלה את המחיר ב-400-1,000 ש"ח. אם למשל רוצים להתקין את הרשת במרפסת בגודל של 20 מ"ר בקומה ראשונה, המחיר יהיה 800 ש"ח. אבל אם המרפסת היא בקומה גבוהה ואפשר להגיע אליה רק באמצעות סנפלינג, המחיר כבר יהיה 1,500 ש"ח ומעלה.

 

מה היתרונות של רשת יונים לבניין בבת ים?

על אף התוספת למחיר הסנפלינג, לרשת המון יתרונות וכדאי לתושבי בת ים לנצל אותה. היא יעילה, עמידה, אסתטית ולא דורשת תחזוקה. גם אם היונה תישאר בקרבת הרשת, היא לא תוכל להיכנס פנימה והסיכון להעברת מחלות יצטמצם. בנוסף, בבנייני מגורים שווה לשקול להתקין את הרשת בשיתוף פעולה עם השכנים, וכך למנוע מהיונים לעבור למסתורי כביסה בקומות שעדיין לא גודרו.

 

מרחיקים יונים בבת ים רק עם חברת סטופ יונים

מחירים ועבודות שבוצעו על ידי חברת סטופ יונים:

סוג העבודה מחיר
התקנת רשת שקופה להרחקת יונים למסתור כביסה בבניין בשכונת ותיקים. כולל מדידת החלל, גזירת הרשת והשחלת כבל נירוסטה מסביב 900 ש"ח
התקנת רשת שקופה ודוקרני נירוסטה בקומה 14 בבניין מגורים בשכונת רמת עמידר 1,400 ש"ח
פינוי קן יונים, התקנת רשת פוליאתילן וריסוס נגד טפילים במפתן חלון בבית צמוד קרקע כולל העברת הגוזלים לעמותה 700 ש"ח
התקנת רשת בבניין העירייה כולל סנפלינג ובאמצעות שימוש במנוף וסולמות גבוהים 2,500 ש"ח

 

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664