איך להוציא יונה מהבית

איך להוציא יונה מהבית תוך זמן קצר ובלי לפגוע בה?

יונה בבית גורמת רעשים, מסכנת את הילדים ועלולה לגרום נזקים למכשירי החשמל והריהוט. לכן צריך לדעת לא רק איך להוציא יונה מהבית במהירות, אלא גם באיזה אופן לעשות את זה בלי להסתכן.

כמו כן, יונים נושאות כינים שעלולות לעבור אלינו. הן יעקצו אותנו ויגרמו לנו לגרד, בעוד הלשלשת שתישאר מאחוריהן תפיץ מחלות, בעיקר כשהיא נוזלית.

לשלשת היונים נגועה במחלות, וירוסים או בקטריות וכאשר היא מתייבשת היא נישאת באוויר מהר כמו אבק. אם היונה נכנסת ולא מוציאים אותה, לא יעבור הרבה זמן עד שהיא תעשה את צרכיה – וזה כמובן מצב שאותו נרצה למנוע.

 

✔️ לא הצלחתם להוציא יונה שנכנסה לבית?
✔️ הזמינו מרחיק יונים מקצועי עם ניסיון

✔️ הגעה מהירה מהיום להיום לכל אזור בארץ
✔️ הוצאת יונים מהבית בכל גובה

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

איך להוציא יונה מהבית

מה עושים עם יונה שנכנסה לבית?

חשוב מאוד להחזיק בהישג יד כפפות שמאפשרות לתפוס את היונה בידיים אבל בלי להסתכן. אם יונה נכנסה לבית מה עושים היא שאלה לגיטימית, אבל עדיין הבטיחות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות: קודם לובשים כפפות ורק אז מתמודדים איתה ישירות.

אפילו אם יודעים איך להוציא יונה מהבית ומצליחים לגרש אותה מהסביבה, צריך לזכור שמדובר בחיה טריטוריאלית ולכן הבעיה עלולה לחזור. הפתרון הוא לנצל את ההזדמנות ולנקוט במספר אמצעי מניעה:

√ תולים סרטים שמתנופפים ברוח ליד החלון הבעייתי

√ מציבים בובות של עורבים כדי להרתיע את היונים

√ מתקינים רשת שתמנע את כניסת היונים למסתורי כביסה, מרפסות או גגות

√ מניחים דוקרנים שימנעו מהיונים לנחות על המשטח לפני שהן נכנסות לבית

שימו לב כי שימוש באמצעי המניעה הללו לא מבטיחים לכם שהיונים לא יחזרו, על כן תמיד מומלץ להזמין הרחקת יונים מקצועית שתוכל להביא תוצאות תוך זמן קצר ותעזור לכם לוודא שהיונים המציקות לא יחזרו למרפסת, מסתור כביסה, גג ועוד.

במידה ומזהים שהיונה נכנסה כי יש על אדן החלון קן עם ביצים, צריך להשתמש בכפפות כדי להעביר אותו למקום קרוב מחוץ לשטח הבית. לאחר מכן יש לוודא שלא נשארו כינים ולרסס באמצעות חומר הדברה מתאים. אם לא מזמינים מדביר, אפשר להשתמש בתכשירי ריסוס ביתיים כגון K-700 או K-800 ולהתרחק מהאזור למשך שעה.

 

איך מוציאים יונה מהבית בלי לגעת בה?

לא כולנו אוהבים או מעוניינים להתחיל לרדוף אחרי היונה כדי לתפוס אותה בידיים. לכן קיימות עוד שיטות שמאפשרות לנו לדעת איך להוציא יונה מהבית גם בלי לגעת בה, כמו למשל לסגור את הדלתות ולהבריח אותה לחלון יחיד שנשאר פתוח.

כל עוד לא מדובר במכת יונים מאסיבית, הוצאת יונים מהבית על ידי פתיחת חלון יכולה להתבצע בלי שנחשוש מכניסת עוד בעלי כנף. במקום זה, מנסים להלחיץ את היונה על ידי רעשים, מתקרבים אליה כדי שהיא תרגיש מאוימת וכמובן לא פוגעים בה פיזית. סביר להניח שהיונה תחפש לבד דרך לברוח, אז החלון הפתוח רק עוזר לה.

 

מה עושים אם יונה נכנסה לחדר שינה?

בעוד בסלון סביר להניח שיש חלון גדול שאפשר לפתוח כדי לעודד את היונה לצאת וקיים גם מספיק שטח שיאפשר אולי לתפוס אותה, המצב בחדר שינה מעט מורכב יותר. ראשית, צריך לדעת איך לתפוס יונה שנכנסה לחדר שינה בלי שהיא תשאיר אחריה לשלשת על המיטה והסדינים. שנית, לא תרצו להגיע למצב שבו היונה תצא מחדר השינה לשאר חדרי הבית – ואז יהיה כמעט בלתי אפשרי לתפוס אותה.

אחת השיטות שבהן אפשר להשתמש כדי להוציא יונה שהחליטה להתמקם דווקא בחדר השינה היא לפזר גרעינים על אדן החלון. גם אם החלון קטן, סביר להניח שהגרעינים יפתו את היונה להתקרב. כאן דווקא לא צריך להפעיל לחץ או לאיים על היונה, אלא רק לסגור את דלת חדר השינה ולתת לטבע לעשות את שלו.

 

מה עושים אם יונה נכנסה למטבח?

יונים מקננות בכל מקום שבו הן יכולות לשבת, גם אם מדובר על חלון של בית צמוד קרקע או על דירה בקומה גבוהה בבניין מגורים משותף. בנוסף, הן מחפשות מקור מים – שיכול מבחינתן גם להיות הכיור של המטבח. הבעיה מתחילה כאשר רוצים לדעת איך תופסים יונה שנכנסה דרך חלון מטבח ועכשיו נמצאת באחד החדרים הכי רגישים בבית, שבו יש מוצרי מזון וסכנה גבוהה לתחלואה בגלל לשלשת יונים.

החדשות הטובות הן שגם במטבח אפשר לנסות לתפוס את היונה בידיים, לסגור את החלון ולנסות להבריח אותה לחלון פתוח שיש בסלון. אם המטבח רחוק מהסלון, אפשר גם במטבח לנסות לפתות את היונה לצאת עם גרעינים. מנגד, במטבח לא כדאי לרסס עם חומרי הדברה את האזור שממנו היונה יצאה וגם פינוי קן יונים חייב להתבצע בצורה מקצועית.

icon

שמים כפפות, תופסים את היונה ושמים אותה בקופסת נעליים עם פירורי לחם וחורי אוורור. מביאים אותה לווטרינר או מתקשרים למוקד העירוני.

icon

מזמינים מומחה להרחקת יונים מגג רעפים בעל היתר עבודה בגובה.

icon

רק באמצעות התקנת רשתות או דוקרנים מתאימים במקומות הנכונים סביב הבית.

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664