דחליל להרחקת יונים

דחליל להרחקת יונים – האם זה פתרון יעיל?

חקלאים בכל רחבי העולם משתמשים בדחלילים מסוגים שונים כדי להרתיע ציפורים שעלולות לפגוע ביבולים. לבובות מיוחסת הצלחה, ולכן באופן טבעי עולה השאלה האם זהו פתרון מתאים גם למרחבי מגורים, כלומר האם ניתן להשתמש בסוג כזה או אחר של דחליל להרחקת יונים. בעמוד זה תמצאו תשובה מקיפה ומקצועית.

 

✔️ האם דחלילים עוזרים לגרש יונים?
✔️ ייעוץ עם מרחיק יונים מנוסה

✔️ פתרונות מיוחדים לסילוק יונים מכל מקום
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

דחליל להרחקת יונים

היתרונות של שימוש בדחליל להרתעת יונים

√ אין צורך בהצבת אמצעים אחרים – ובהם רשת (שלמשל לא מתאימה למרפסת שמש משום שהיא חוסמת את זרימת האוויר ואת הנוף), דוקרנים ועוד.

√ גמישות – ניתן להעביר את הדחליל ממקום למקום בקלות וללא טרחה. אפשר גם להחליט להפסיק להשתמש בו, אם כבר אין צורך בהרחקת יונים.

√ עלות – העלות של הדחליל אינה גבוהה, אם כי בהקשר זה חשוב לציין שגם הפתרונות האחרים לסילוק יונים אינם יקרים.

 

איך יונים מגיבות לדחליל במרפסת או בכל חלל אחר?

העיקרון הבסיסי של דחליל להרחקת ציפורים הוא חיקוי של הטבע: כבר לפני מאות ואלפי שנים, חקלאים הבינו שאחת השיטות שבהן נוקטים בעלי חיים לצורך הרתעת גורמים לא רצויים היא חיקוי. כך למשל יש זחל של פרפר שנראה כמו ראש של נחש ולכן טורפים אופציונליים לא מתקרבים אליו.

הבעיה היא שיונים הן חכמות מאוד, ולכן לא קל כך להרחיק יונים רק באמצעות הדחליל. במקרים רבים הן יודעות להבחין בין אמת לבין זיוף, כלומר בין דחליל לבין מישהו שבאמת מסכן אותן. התוצאה: סיכויי ההצלחה של דחלילים נגד יונים אינם גבוהים, ואתם עלולים לסבול מכל הנזקים שיונים מביאות איתן (רעש, לכלוך, וירוסים וחיידקים ועוד).

 

איך אפשר לשפר את סיכויי ההצלחה של הדחלילים?

* רעש – ציפורים, ובהן יונים, חוששות מאוד מרעש. בהתאם דחליל שמייצר גם קולות יצליח להרתיע יותר עופות. חקלאים מנצלים את העובדה הזו ומחברים לדחלילים פחיות. הרוח מטלטלת את הפחיות, והרעש שנוצר מבריח ציפורים. הבעיה היא שבמרפסת הדציבלים המיותרים פוגעים בעיקר באיכות החיים של בני הבית.

* תנועה – דחליל קפוא לגמרי לא נתפש בדרך כלל כאמיתי, ולכן הוא לא מרתיע. תנועה משפרת את סיכויי ההצלחה, ולכן אפשר לחבר לדחלילים סרטים שיתנופפו ברוח.

* דמות משכנעת – כשהדחליל קרוב מאוד למקור, לפחות חלק מהיונים יאמינו שמדובר בדמות אמיתית ולכן יתרחקו מהבית שלכם. בפרט נהוג להשתמש בדמות דחליל עורב להרחקת יונים, מפני שהעורבים הם אובים טבעיים של היונים. הבעיה היא שככל שהדמות משכנעת יותר, כך הדחליל יקר יותר.

 

סוגי דחלילים להרחקת יונים

* אדם – כשיש מספיק מקום לדחליל גדול, אפשר להציב דמות אדם, כמו בשדות.

* חתול – יונים חוששות מחתולים ולכן זוהי עוד אופציה.

* עורב – מפני שהעורבים הם כאמור אויבים טבעיים של היונים.

* ינשוף – כמו דחליל עורב, גם דחליל ינשוף להרחקת יונים הוא אופציה אפשרית כי גם הינשוף הוא עוף דורס.

 

פתרונות אפקטיביים באמת להרחקת היונים

כשהמטרה היא הרחקת יונים ממפעלים, בניינים, דירות מגורים, חנויות וכו', סיכויי ההצלחה של הדחלילים הם כאמור לא גבוהים.

הפתרון האפקטיבי ביותר הוא רשת שחוסמת באופן הרמטי את האפשרות של היונים לעבור. בכל מקום שבו ניתן להתקין רשת, מומלץ לעשות זאת, ועוד המלצה היא להשתמש ברשת ניילון חזקה (בתור בונוס, רשת ניילון היא גם פתרון אסתטי).

עוד פתרון אפשרי הוא דוקרנים, שאותם מתקינים בדרך כלל על אדני חלונות, מעקות ומזגנים. כמו כן ניתן למתוח חוט רטט או פס הלם – מוצרים שמרחיקים יונים באמצעות רעד שמונע עמידה בנוחות, או בעזרת זרם חשמלי (קל, שלא פוגע ביונה אבל גם לא מאפשר לה להישאר אצלכם).

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664