האם קן של יונים מביא מחלות

האם קן של יונים מביא מחלות?

היונים נושאות מספר גבוה של מחלות שעלולות לעבור לבני אדם. בין היתר, קן יונים מביא מחלות בגלל הלשלשת שיש סביבו. כאשר הלשלשת מתייבשת, היא הופכת לאבקתית ונישאת באוויר כמו אבק. אם הלשלשת נגועה במחלות, וירוסים או בקטריות, אנחנו עלולים לשאוף את החלקיקים ולהידבק.

כיום ידוע על מעל 60 מחלות המועברות לאדם על ידי יונים. כמובן שלא כל המחלות מסוכנות, אולם הן לא נעימות. יתרה על כך, אין סיבה לקחת את הסיכון. יונים עלולות להיות נשאיות של מחלות, הן עושות רעש שפוגע באיכות החיים והלכלוך שמיוצר על ידי הצואה שלהן גם עשוי להיות מסוכן.

 

✔️ יש לכם קן יונים בסביבת הבית?
✔️ חוששים שהוא יביא לכם מחלות?
✔️ הזמינו אותנו!
✔️ מניעת מחלות שהיונים מביאות

✔️ טיפול מקצועי, מהיר וזול
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

האם קן של יונים מביא מחלות

האם יונים מביאים מחלות גם בלי שאנחנו שמים לב?

החדשות הרעות הן שאם יש מרפסת או גג בבית, יכול להיות שנשארו שאריות של הלשלשת. אם לא תשימו לב והיא תתייבש, אתם בעצמכם עלולים לדרוך עליה ולהפיץ אותה באוויר גם למקומות נוספים ואפילו לבית. לכן, התשובה לשאלה האם יונים מעבירות מחלות מורכבת מכפי שנהוג לחשוב והיא לרוב חיובית – אפילו אם לא רואים בעיניים את הקן או שרק הרגע עברתם לדירה והקן לכאורה כבר לא שם.

החדשות הטובות הן שבשביל שתפרוץ מחלה, המחולל צריך להיות בקרבת מקום: בין אם מדובר על היונים עצמן, על הקן, על הביצים או על הלשלשת. אם מפנים את המפגע שסביבו המחלות מתפתחות, אין סיבה שהמחלה תתפרץ.

 

מחלות מיונים והסכנות שלהן

במקומות שבהם יש קן יונים מחלות נפוצות עלולות להדביק את האנשים שבסביבה. היכרות עם סוגים שונים של מחלות יכולה לעזור לכם להבין מדוע כדאי להרחיק יונים מאזור המגורים והמחיה:

שם המחלה מאפיינים עיקריים סכנות
סלמונלה חיידק צואתי שחי במערכת העיכול של בני אדם וחיות, כולל יונים גורם לשלשולים ובמקרים נדירים עלול לחדור מהמעי לדם ולגרום למחלה מסכנת חיים בכל הדם ובעוד אברים בגוף
ליסטריה בקטריה שנישאת על ידי יונים ונמצאת גם במזון שלנו מסכנת בעיקר תינוקות, ילדים ונשים בהריון בעלי מערכת חיסון מוחלשת. עלולה לגרום למומים בתינוקות, הפלות, לידה מוקדמת או מוות
קריפטוקוקוזיס מכונה גם "דלקת קרום המוח החיידקית". זיהום פטרייתי שנישא על ידי יונים וציפורים אחרות. התסמינים הבולטים הם כאב ראש, כאבי צוואר, חום, ערפול חושים וסחרחורות. מדביק בעיקר תינוקות בגילאי 6-7 חודשים מחלה מסכנת חיים. זיהוי שעלול להתפשט לקרומי המוח, לעור, לעצמות או לאברים פנימיים
אי קולי חיידק שחי במעי התחתון. מועבר על ידי יונים וקיים גם בבשר לא מבושל עלול לגרום לזיהום חמור בדם, דלקת מעיים קשה מלווה בשלשולים ונחשב גורם סיכון עיקרי בקרב קשישים מעל גיל 60 או תינוקות מתחת לגיל שנתיים
דלקת ויראלית של קרום המוח דומה לשפעת, אך מסוכנת יותר. נגיפית ומדביקה בחשיפה לווירוסים שמועברים בין השאר על ידי יונים. שכיחה בחודשי האביב והקיץ דלקת שעוטפת את המוח ואת חוט השדרה
היסטופלזמוזיס מכונה גם "מחלת דרכי הנשימה". מופיעה עקב פטריה שצומחת בתוך או סביב צואת יונים מחלה מסוכנת שמשפיעה בעיקר על הריאות, גורמת קשיי נשימה ועלולה לגרום למוות אצל אוכלוסיות בסיכון
קנדידה מחלה נשימתית וזיהום שנגרמים על ידי פטריה עלולה לפגוע בפה, בעור, במערכת הנשימה ובמעיים
טריכומונס מכונה גם "מחלת הכפתורים הצהובים". נגרמת על ידי חד תא שחי במערכת הנשימה והעיכול העליונות גורם לדלקת נרתיקית אצל נשים ומועבר במגע מיני לא מוגן גם לגברים

 

במקומות עם לשלשת יונים מחלות זה לא דבר נדיר

כפי שאפשר להבין, רוב המחלות נגרמות בגלל החשיפה לצואה של היונים – או במילים אחרות לשלשת יונים – ולא לקן עצמו. בגלל הלכלוך של צואת יונים מחלות מועברות אליכם בקלות רבה יחסית, בעיקר אם יש לכם:

יונים במרפסת

√ קן יונים במסתור כביסה

√ קן על אדן החלון

√ ביצים של יונים אדניות עציצים

√ יונים על הגגות

√ יונים באזורים בחוץ שלא נמצאים בהם במשך היום.

 

קן יונים מביא מחלות גם בגלל קרציוני יונים

חוץ מזה, הלשלשת גם עלולה לגרום להופעת כיני יונים. אמנם כינים לא נחשבות לאיום מסכן חיים, אך לא נעים לחיות איתן. אם כבר רואים לשלשת יונים, עדיף להתרחק ולהרחיק ממנה בעיקר ילדים ותינוקות. לאחר מכן צריך להזמין מדביר מקצועי שיודע לטפל בה וגם לבצע פינוי קן של יונים.

שימו לב כי קרציוני יונים פעילים בעיקר בלילה ועלולים לגרום לדלקות עיניים, דלקות ריאות, קוצר נשימה וגירוי שמופיע על העור. אם יש קן של יונה על אדן החלון ולא מפנים אותו, קרציוני יונים הללו עלולים לחדור לבית ולעקוץ אתכם בכל הגוף.

 

סוגי מחלות הנגרמות מיונים לפי קטגוריות

אז כמו שכבר הבנתם, התשובה על השאלה האם קן של יונים מביא מחלות – היא כן. ולכל מחלה יש מאפיינים אחרים, אך המחולל שלה בהקשר של היונים ברור: הצואה המזוהמת וכמובן הווירוסים והבקטריות שיש בתוכה. אז בעוד רובנו מסתכלים רק על הנזק המהותי והחיצוני שנגרם לרכוש בגלל לשלשת יונים, מה שקורה עם המחלות שהן עלולות להעביר לבני המשפחה הוא הרבה יותר חמור.

בנוסף, ניתן לחלק את המחלות לקטגוריות של מחלות ויראליות, מחלות בקטריאליות, מחלות פרוטוזואליות (מיקרו אורגניזמים חד תאיים שרבים מהם פתוגנים) ומחלות שנגרמות מטפילים ופטריות. לשם השוואה, סוג אחר של מחלה מיונים עלול להיות ויראלי – שזה מה שקורה עם דלקת קרום המוח וגם עם אבעבועות. המשמעות של מחלה ויראלית היא לרוב חמורה יותר, כי זה אומר שלא רק אנחנו נדבקים בה אלא חלילה גם שאר בני המשפחה.

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664