סוגי רשתות להרחקת יונים

כל מה שצריך לדעת על סוגי רשתות להרחקת יונים

אם נמאס לכם מהיונים שנכנסות למסתור הכביסה או למרפסת, אתם בטח שוקלים להתקין רשת מסוג כזה או אחר. אך אילו סוגי רשתות להרחקת יונים קיימים ואיזו רשת היא המומלצת ביותר מבין כולם? על השאלה הזו ועוד נענה לכם כבר עכשיו!

השיטות להרחקת יונים מתחלקות ל-2 סוגים: מניעת נחיתת יונים על משטחים מישוריים או אנכיים, או מניעת חדירתן לנישות, פתחים קטנים או חללים פתוחים. הרשתות מיועדות לסייע במקרה השני, אך לא כל רשת יכולה לשמש אתכם להרחקה יעילה, מה גם שכל אזור דורש פתרון הרחקה אחר בצורת רשת אחרת. אז אילו סוגי רשתות ליונים קיימים ומתי נהוג להשתמש בכל אחת? אנחנו בחברת סטופ יונים החלטנו לערוך לכם את המדריך הבא, שיראה לכם איך בוחרים רשתות ליונים כמו מקצוענים.

 

✔️ איך בוחרים בין סוגי רשתות ליונים?
✔️ פנו אלינו לייעוץ מקצועי בחינם
✔️ מתקינים רשתות נגד יונים מכל הסוגים
✔️ מתקין רשתות עם 15 שנות ניסיון
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

סוגי רשתות להרחקת יונים

למה יש כמה סוגי רשתות להרחקת יונים?

היונים יכולות להגיע לשלל מקומות בסביבת ביתכם, להתמקם בהם ולהקים בהם קן, לעיתים אפילו כלל ללא ידיעתכם. זה כולל למשל את מסתור הכביסה, המרפסת, פתחי האוורור ואפילו המזגן החיצוני עצמו. לכל אחד מהאזורים האלה נדרש פתרון הרחקה אחר, וכך למעשה שלל סוגי רשתות להרחקת יונים יכולים לספק לנו את כל הפתרונות הנדרשים לטיפול בבעיה. כל עוד ניתן להגביל את הגישה של היונים לאזור הבעייתי, רשתות נגד יונים יהוו את השיטה היעילה ביותר שעובדת ב-100% וללא כישלון.

 

רשת יונים מפלסטיק – תתעלמו ממנה לחלוטין

בטח יצא לכם לראות רשתות מפלסטיק בחנויות השונות, ושקלתם אולי להשתמש בהן כדי להרחיק את היונים מסביבתכם, אך חשוב קודם כל שתבחנו את אותה סביבה ותראו עד כמה היא חשופה לאור השמש. הרשתות האלה נוטות להתפורר בשמש ולכן התקנת רשת נגד יונים מפלסטיק אינה מומלצת כלל באזורים שחשופים אליה.

מאחר שאת הרשתות צריך להתקין באזורים חיצוניים, כמעט תמיד יהיה אור שמש ישיר שיפגע בהן, מה שיגרום להן להיהרס לאורך השנים. לא רק שזה יצריך מכם להחליף את הרשת לאחר זמן מה, אלא גם שהיונים יוכלו להיתקע בה במידה והיא תיקרע ויצוצו בה פתחים חדשים וגדולים יותר.

 

הפתרון הקלאסי: רשת יונים פוליאתילן

הרשת המומלצת יותר לישראל – זו שעמידה בפני קרני השמש – היא רשת הפוליאתילן. הרשת הזו אינה מועדת לקריעות כמו רשת הפלסטיק, והיא למעשה הקו הראשון והבסיסי ביותר בהגנה מפני יונים. התקנת רשת ליונים מפוליאתילן יכולה להיעשות באופן עצמאי אם תרכשו את הרשת בעצמכם, אך כדאי להסתמך על מרחיק יונים מומלץ שיעשה זאת על הצד הטוב ביותר. הפתרון הזה מתאים כמעט לכל אזור נרחב שניתן להתקין בו רשת, כמו למשל להרחקת יונים מגג או מסתור כביסה.

 

הפתרון השקוף: רשת יונים מניילון

אם אתם חוששים מפני המפגע האסתטי שתהווה רשת היונים, תשמחו לגלות שיש פתרון יעיל שאינו פוגע בשום צורה במראה של הבית שלכם, והוא רשת היונים השקופה. התקנת רשת נגד יונים מניילון נעשית בדיוק באותו האופן שבו נעשית התקנה של כל רשת אחרת, אלא שבניגוד לרשתות אחרות, את זו לא ניתן כמעט לראות מרחוק, ולמעשה אפילו לא מקרוב. היא דקיקה ושקופה לחלוטין, ובכל זאת בנויה באופן שמאפשר חסימה מוחלטת לחדירת היונים. על כן הפתרון הזה מומלץ בעיקר למרפסות או למקומות שבהם אינכם מעוניינים לפגוע בנוף הנשקף מהאזור החסום ליונים.

 

מתי ואיפה מתקינים רשת יונים ממתכת?

הרשת היקרה ביותר מבין כולן היא רשת המתכת, אך השימוש בה הוא מצומצם ומיועד למקרים מיוחדים של הרחקת יונים בלבד. את הרשת הזו אנו מתקינים בדרך כלל בפתחים קטנים שקיימים בקירות החיצוניים של הבית, כמו למשל פתחי אוורור.

התקנת רשת יונים ממתכת היא לעיתים עבודה מסוכנת, ועל כן יתכן שתידרשו לשלם תוספת מחיר על עבודה בגובה עם ציוד סנפלינג, שנעה בין 500-1,200 ₪ אולם זה קורה רק במקרים נדירים. תוכלו לקבל מאיתנו הצעת מחיר מדויקת בטלפון ללא התחייבות, לפי המקרה הספציפי שלכם.

 

האם רשת יונים מברזל מונעת חדירה של ציפורים קטנות יותר?

כשאנחנו מתקינים רשתות שעשויות ממתכת, אנו נוטים לבחור רשתות צפופות, מאחר שהאזורים שבהם אנו מתקינים אותן מועדים לרוב גם לציפורים קטנות. על כן, רשת הברזל שנתקין אצלכם אכן תוכל למנוע חדירה של ציפורים קטנות יותר מיונים, אולם חשוב לציין כי גם אם התקנת רשת נגד יונים מברזל לא התאפשרה, יש לנו רשתות צפופות אחרות שעשויות מחומרים איכותיים וגמישים יותר.

 

שאלות ותשובות חשובות בנושא

icon

הזמן המינימלי שתוכלו לצפות שרשת יונים איכותית תחזיק תקינה הוא 10 שנים, אולם זה יכול להיות אף יותר. הכול תלוי בסוג הרשת ובמידת החשיפה שלה לאור השמש, לגשם ולרוח.

icon

החומר שאנחנו ממליצים עליו הוא פוליאתילן. מדובר ברשת זולה ובו זמנית יעילה, שבאמת מהווה פתרון מושלם נגד היונים. אצלנו תקבלו גם אחריות על התקנת רשת שכזו.

icon

אם השתמשתם ברשת זולה וציפור נתקעה בה, צרו איתנו קשר על מנת שנוכל לפנות את הציפור התקועה (במידת הצורך גם לווטרינר), ועל הדרך נוכל להתקין לכם רשת חדשה ובטוחה יותר.

icon

הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות זה לבחור את הרשת הנכונה – בעלת חורים בגודל המתאים ושעשויה מחומר איכותי וחזק. תוכלו להתקשר אלינו להתייעצות טלפונית בחינם.

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664