פינוי קן מיינה

פינוי קן מיינה בזמינות מידית ובמחיר הוגן – רק אצלנו!

מיינה מצויה, ציפור ממשפחת הזרזירים, חיה בלהקות קטנות או בזוגות. מלבד הרעש שהיא מייצרת, מיינה היא ציפור טריטוריאלית ולכן היא נוטה לחזור שוב ושוב אל אזורי הקינון שלה. מעבר לכך, פינוי קן מיינה חייב להתבצע בצורה מקצועית משום שזו ציפור תוקפנית.

ברוב המקרים, הפינוי מתבצע מפתחי אוורור, חלונות ממ"ד ומסתורי כביסה או ממקומות אחרים שבהם הציפור אוהבת לקנן. מעבר לכך, המיינה ייחודית בכך שהיא לא נלחצת משאון העיר, ולכן ניתן למצוא אותה גם במקומות צפופים.

 

✔️ איך מפנים קן של מיינות ביעילות?
✔️ פינוי קן מיינות מהיום להיום כולל חיטוי
✔️ פנו אלינו! הזזת קן מיינה מכיס חלון, גג, חלון ממ"ד
✔️ מחיר הכי זול – בהתחייבות
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו לטלפון:
053-3525-198

פינוי קן מיינה

מה השלבים של פינוי קן של ציפור מיינה?

הזמנת מרחיק ציפורים היא הדבר הראשון והחשוב ביותר שאותו צריך לעשות אם מזהים מיינה שהולכת וחוזרת ממקום מסוים סביב הבית כדי לבנות קן. בשלב הזה קל יחסית לפנות את הקן ואף ניתן להרכיב דוקרנים או להתקין רשת שתמנע מהמיינה.

במידה וזה מאוחר מדי וכבר רואים אותו, יש כמה שלבים של פינוי קן מיינות באופן בטיחותי ויעיל:

√ ממתינים לרגע שבו הציפורים לא נמצאות

√ בוחרים את הגישה המתאימה: מהגג בסנפלינג, מהקרקע עם מנוף או מהבית עם סולם

√ משתמשים בכפפות וכלים ייעודיים כדי לפנות את הקן

√ שוטפים היטב את האזור עם חומרי חיטוי ואנטיביוטיקה כדי למנוע העברת מחלות

√ מדבירים את האזור כדי למנוע מכיני ציפורים לחדור פנימה

את הקן עצמו אפשר לאסוף לתוך ארגז או קופסא. בשביל למנוע מהקן לחזור, בוחרים את השיטה המתאימה להרחקת הציפורים לפי המיקום, התקציב והנגישות. הפתרונות המומלצים הם דוקרנים או רשת וניתן להתקין אותם באופן מקצועי ועם אחריות.

 

פינוי גוזלי יונה

 

מה עושים עם קן של מיינה שיש בו ביצים או גוזלים?

הטיפול בביצים של המיינה מחייב גם הוא רגישות ומקצועיות. ראשית, צריך לבדוק האם יש בתוך הקן ביצים של ציפור מיינה ולהיזהר לפגוע בהן. לאחר מכן, בודקים את האפשרות להעביר את משפחת הקן לגופים רלוונטיים כגון משקי חי, גני חיות או בתי חולים לחיות בר. המטרה היא להעביר את הביצים או הגוזלים למקום שבו יאפשרו להם לגדול, או במידת הצורך אפילו יטפלו בהם במידה והתרחשה פציעה או פגיעה.

למרות ההתלבטות המוסרית, העברת הקן יחד עם הביצים או הגוזלים חשובה מאוד. הביצים והגוזלים מביאים איתם מעל 60 סוגי מחלות ובקן עצמו עלולים להיות כינים ופרעושים שגורמים לגרד ואדמומיות. מעבר לכך, הפינוי חייב להיות מקצועי כדי שהגוזלים לא ימותו ואז הבעיה תחמיר ותהפוך מסוכנת.

בנוס, צריך להעביר את הקן למקום אחר למרות שיש בו ביצים או גוזלים כדי למנוע חסימת מרזבים. גם אם הקן ריק, חובה ללבוש ציוד מתאים על מנת לטפל בו ולהתגונן מפני מחלות וטפילים.

 

פינוי ביצים וגוזלים של ציפור מיינה

פינוי ביצים וגוזלים של ציפור מיינה

 

מתי כדאי לבצע פינוי קן של מיינה במזגן?

ציפורי מיינה בוחרות לקנן בפתחים של מזגנים כי יש אליהם רק כניסה אחת וקל להגן על הביצים והגוזלים. בשביל לבצע פינוי קן של מיינה ממזגן חיצוני צריך להתמגן היטב ולחטא את המקום. במידה ומדובר בסוף עונת הקינון, אפשר להמתין שהיא תסתיים ואז לצמצם את הסיכון. בכל מקרה הדגירה אורכת שבועיים ואז יש עוד חודש של האכלה. בתום התקופה הזו הקינון מסתיים ואחרי שהמיינה מתפנה ניתן לאתר את החור ולסתום אותו.

 

איך לפנות קן מיינה עם גוזלים מגג באמצעות מנוף הרמה?

האופן שבו ניגשים אל המיקום של הקן משפיע על הבטיחות של המרחיק ושל הסביבה. אם צריכים לבצע פינוי קן של מיינה עם גוזלים מהגג אפשר לשקול להגיע אליו באמצעות מנוף הרמה, אך חייבים להזמין חברה מקצועית כמו סטופ יונים שיש לה רישיון מתאים. בלי רישיון לעבודה בגובה אסור לבצע אף עבודה בגובה של מעל 2 מטר והאחריות היא על מזמין העבודה.

אם הגוזלים נמצאים על גג שלא משתמשים בו, אפשר לשקול להזיז או לפנות את הקן רק אם נשקפת סכנה מיידית לחייהם. זה קורה לדוגמא אם הגוזל פצוע, חתולים מגיעים לגג או שטורפים אחרים מאיימים עליו. אמנם הגוזלים בחיק הטבע יכולים וצריכים לגדול באופן עצמאי, אך לעיתים התערבות חיצונית ואנושית היא חיונית ומומלצת.

 

פינוי גוזלי מיינה מחלון ממד של דירה גבוהה

הכיס של חלון ממ"ד נחשב גם הוא מקום קינון אידיאלי עבור המיינה. הוא מוגן, שקט ורחב וקשה לשלוף ממנו את הקן בצורה עצמאית. לכן, בשביל לפנות קן של מיינה בחלון ממד שנמצא בדירת מגורים גבוהה אפשר להשתמש בסולם או בסנפלינג. אם הממ"ד הוא בבית צמוד קרקע, סביר להניח שיהיה נוח וקל יותר להגיע אליו מהחצר.

 

ביצים של ציפור מיינה

 

פינוי גוזלים של מיינה מכיס חלון – שלב אחרי שלב

קודם מפרקים את החלון ומוציאים את התריס מהמסילה. לאחר מכן משתמשים בכפפות וכלים מתאימים כדי לשלוף את הקן עם הגוזלים, בלי לפגוע בהם. לאחר הפינוי מחטאים היטב את מסילת החלון ומדבירים למניעת חדירת כיני יונים לחדר. עם זאת, לא כדאי לבצע פינוי גוזל מיינה מכיס חלון לבד כי הוא עלול להעביר מחלות.

התהליך המלא של פינוי הגוזלים, הביצים או הקן כולל חיטוי וריסוס. השלב של החיטוי והריסוס לא פחות חשוב, כי אחרת המחלות עלולות להמשיך להיות מופצות גם בתוך הבית.

 

קן של מיינה עם ביצים בחלון ממד

פינוי וניקוי קן מיינה בכיס חלון ממד

 

icon

200-450 ש"ח. המחיר נקבע לפי הגובה, היקף העבודה והנגישות לקן.

icon

אם המרחק מהקרקע או מהבית גבוה ואי אפשר להשתמש בסולם, אך לא ניתן גם להפעיל מנוף הרמה. הפינוי בסנפלינג מבוצע מהגג ודורש אישור עבודה בגובה.

icon

רשת בעלת גודל עיניים של 3.7 ס"מ, לעומת 5 ס"מ ברשתות נגד יונים ו-2.2 ס"מ ברשתות נגד ציפורי דרור.

המאמר נכתב על ידי

אבי אביב - מומחה להרחקת יונים

אבי אביב הוא בעלים משותף של חברת סטופ יונים. כבר מעל עשור שחברתנו מספקת פתרונות להרחקת יונים ברמה הגבוה ביותר תוך מתן שירות מקצועי ואדיב לכל לקוח, אחריות בכתב על כל עבודה.

מומחה להרחקת יונים בעל תעודה לביצוע עבודות סנפלינג ומדביר מוסמך מספר רישיון: 1664